Početna Buđenje iz matriksa Najveći duhovni događaj našega vremena
Buđenje iz matriksa - Odabrano - 24.10.2018.

Najveći duhovni događaj našega vremena

Prije gotovo stotinu godina, kao da gleda u kristalnu kuglu i predviđa budućnost, duhovni učitelj i vidovnjak Rudolf Steiner prorekao je da će najveći događaj modernoga doba biti ono što je on nazvao inkarnacijom eteričnoga Krista.

Što je to Eterični Krist?

Prije gotovo stotinu godina, kao da gleda u kristalnu kuglu i predviđa budućnost, duhovni učitelj i vidovnjak Rudolf Steiner prorekao je da će najveći događaj modernoga doba biti ono što je on nazvao inkarnacijom eteričnoga Krista. Pod ‘eteričnim Kristom’ Steiner misli na modernu verziju Kristova uskrslog tijela koje se može zamisliti kao kreativan i svet duh koji upotpunjuje i nadahnjuje ljudsku evoluciju dok djeluje na čovječanstvo kroz kolektivnu nesvijest naše vrste. Uključujući radikalno novo razumijevanje bezvremenskog duhovnog događaja, eterični Krist, umjesto inkarnacije u tjelesnom fizičkom obliku, dolazi kroz područje duhovnoga – koliko se već taj nematerijalni duh može približiti trodimenzionalnom fizičkom svijetu bez inkarnacije u materijaliziranom obliku. Da citiramo Steinera: „Kristov će se život sve više osjetiti u dušama ljudi kao izravno osobno iskustvo od dvadesetog stoljeća nadalje“.

Steiner je smatrao da je inkarnacija eteričnoga Krista kao događaj najvišega reda „najuzvišenije moguće ljudsko iskustvo“ te „najveća prekretnica u evoluciji čovjeka“.

Eterični Krist je nelokalni i atemporalni duh koji postoji izvan prostora i vremena i koji je istovremeno uronjen u događaje u našem svijetu, njima prožet i koji se kroz njih očituje. Eterični se Krist otkriva onima koji imaju oči koje će ga vidjeti i uši koje će čuti kako prolazi kroz osnove i potke događaja koji čine našu povijest, ali i kroz naše duše.

Steiner kaže da „u budućnosti u potrazi za najvažnijim događajima ne bismo trebali gledati fizičku sferu nego izvan nje, baš kao što ćemo morati tražiti Krista u njegovom povratku u formi eteričnog entiteta u duhovnom svijetu“. Najvažniji duhovni događaji svakog doba često ostaju skriveni od očiju onih opčinjenih materijalističkom koncepcijom svijeta.

Itekako bismo trebali svjesno pratiti sve ono što se do sada događa uglavnom na nesvjesnoj razini, suptilno skriveno ispod svjetovne svijesti naše vrste. Da taj epohalni duhovni događaj, da citiramo Steinera, „prođe nezamijećeno, čovječanstvo bi izgubilo svoju najvažniju mogućnost za evolucijom te stoga potonulo u mrak i konačnu smrt“. Ako dublji proces inkarnacije eteričnoga Krista ostane neshvaćen taj potencijalno oslobađajući proces preobražava se u svoju suprotnost (u nešto demonsko).

Slika iznad: Rudolf Steiner

Steiner je smatrao da je dolazak eteričnoga Krista – takozvana paruzija ili drugi Kristov dolazak – najveći misterij našega doba. Vjerovao je da je inkarnacija eteričnoga Krista dublji duhovni proces koji stvara raznorazne krize (i prilike) s kojima se čovječanstvo trenutno suočava. To znači da su naizgled neprekidni ratovi i sukobi kojima svjedočimo diljem svijeta sjene koje bacaju duhovni događaji iz više dimenzije koji pokreću zemaljska zbivanja. Jedan od glavnih razloga zašto su te brojne krize toliko opasne je taj što njihov dublji duhovni izvor ostaje neprepoznat.

Susret sa Zvijeri

Svjetlo višeg reda u eteričnom Kristu osvjetljava mrak koji mu je naizgled suprotnost, što dodatno pomaže da se ugleda njegova svjetlosna priroda. Istinski sjaj svjetlosti može se vidjeti i cijeniti samo u kontrastu prema dubini tame koju osvjetljava. Nešto se otkriva kroz svoju suprotnost – kao što tamu spoznajemo kroz svjetlo, tako i svjetlo spoznajemo kroz tamu. Čini se da je temeljni duhovni princip samog stvaranja taj da kada se jedna sila – na primjer, svjetlost – počne javljati u univerzumu, istoga trenutka pojavljuje se i njoj suprotna sila. Baš kao što sjene pripadaju svjetlu, tako su i te sile svjetla i tame međusobno povezane, pojavljuju se recipročno i nerazdvojivo su sadržane u jednom dubljem objedinjujućem procesu kojega su izraz. Duh se tako u biti inkarnira i otkriva kroz tamu koja ga čini vidljivim.

Komentirajući o drugom – manje prepoznatom – dijelu drugog Kristovog dolaska, Steiner je zlokobno ustvrdio da „prije nego što uspije ispravno shvatiti eteričnoga Krista, čovječanstvo mora proći kroz susret sa Zvijeri“. Pod ‘Zvijeri’ misli na apokaliptičnu zvijer, odnosno na iskonsko zlo. Zvijer je čuvar praga koji moramo prijeći da bismo upoznali božanski i nebeski dio svoje prirode.

„Čim sam pročitao Steinerovo proročanstvo odmah sam osjetio istinitost njegovih riječi. Prepoznao sam da ono o čemu govori daje kontekst svemu što se događa u našem poludjelom svijetu.“

Isto sam tako prepoznao istinu u onome što Steiner govori na temelju unutarnjeg iskustva koje sam osobno doživio. Primijetio sam da dok se primičem povezivanju sa svjetlom u sebi, sile tame postaju aktivnije i sve više prijete. Kao da je nešto u meni – i u svakome od nas, što znači da to nije samo osobna stvar – što očajnički ne želi da ugledamo i istupimo na naše svjetlo. Taj unutarnji proces odvija se u subjektivnosti bezbrojnih pojedinačnih ljudskih psiha, a onda se refleksivno kolektivno prezentira – ja bih rekao ‘izmišlja’ – kao vanjski svijet i kroz njega.

Steiner u svom proročanstvu ističe da je naš susret sa Zvijeri inicijacijske naravi jer nas potencijalno upoznaje s figurom Krista. On kaže da „će se Krist kroz iskustvo zla moći ponovno pojaviti“. Vrijedi obratiti pozornost na to da se suprotnosti pojavljuju zajedno: s vrhuncem zla koincidira unutarnji razvoj koji omogućuje da se eterični Krist – koji je uvijek prisutan i dostupan – vidi i osjeti kao prisutnost koja je naša vodilja i koja se može još više utjeloviti u ljudima, i na individualnoj razini i kolektivno, na razini čitave vrste. Na ekstremnom kraju jedne od suprotnosti nalazi se sjeme za rađanje druge. Govoreći o moći eteričnoga Krista, Steiner je rekao: „Kada ta sila prožme dušu ona iz nje istjeruje tamu.“

Najsjajnija i najblistavija svjetlost istodobno baca i najtamnije sjene. Kroz taj proces manifestiranja Krista u eteru čovječanstvo se izlaže zlu kao nikada prije, tako da potencijalno možemo pronaći ono što je dobro i sveto na stvarniji i opipljiviji način nego što je to bilo moguće prije. Najviše ljudske vrline i mogućnosti aktiviraju se kada smo suočeni sa zlom. Paradoksalno je da je zlo po Steineru, premda po definiciji dijametralno oprečno dobrome, zapravo katalizator za isticanje dobroga.

Prepoznavanje Zvijeri u sebi

Arhetipska je ideja da uznesenje prema svjetlu uvijek zahtijeva silazak u tamu i suočavanje s njom. Prema Steineru, zlo se pojavljuje zajedno s mogućnosti ostvarivanja slobode čovječanstva, kao da Bog nije mogao stvoriti istinsku slobodu za čovječanstvo, a da pritom ne postoji i mogućnost biranja zla. Da citiramo Steinera, „da bi ljudi u potpunosti koristili svoju slobodu, apsolutno je nužno da se spuste do niskih razina u svom poimanju svijeta te u svom životu“. Steiner vjeruje da sloboda stvara zlo i da se to zlo stvara radi slobode, a moguće ga je nadvladati samo svjesnim prakticiranjem slobode izbora, koju također razvijamo jer nas na to izaziva samo to zlo.

Tajna više ljudske prirode nerazdvojiva je od tajne zla. U vremenu u kojem živimo nema nikakve sumnje da se moramo suočiti sa zlom, samo oni koji svjesno biraju ostati u snu ili koji se previše identificiraju sa svjetlošću (te se zbog toga odvajaju od svoje tame) to ne vide. Svjetlo ne može doći ako se najprije ne upozna njegova suprotnost. Tko god želi podržavati ono što je sveto mora ga biti u stanju zaštititi, a to možemo tek onda kada poznajemo sile koje su mu suprotne.

Zlo, međutim, ima snažnu želju da ostane neprepoznato, da prođe ispod radara, jer njegova sposobnost da izazove kaos ovisi upravo o tom neprepoznavanju. Paradoksalno je da mi istinski postajemo ljudi tek spoznavanjem Zvijeri u sebi.

Prepoznavanje dubine zla u sebi pomaže nam da razvijemo unutarnji kapacitet da ga se oslobodimo i pritom se upoznamo s onim dijelom sebe do kojega to zlo ne može, što nam na taj način omogućuje da postanemo slobodna, suverena i neovisna bića.

„Za nas je dobro da znamo da naš najveći neprijatelj prebiva u našem vlastitom srcu, umjesto da pogrešno vjerujemo da je naš neprijatelj negdje izvan nas.“

Ako širenjem svoje svijesti postanemo svjesni zla u sebi, to zlo potiče naš duhovni razvoj. Tom spoznajom mi to zlo alkemijski pretvaramo u katalizator svoje evolucije. Kako kaže Steiner, „zadatak zla je da promiče uzdizanje ljudskog bića“. Naravno, postavlja se sljedeće pitanje: ako se, kao što tvrdi Steiner, sloboda aktualizira samo kroz postojanje zla, je li zlo izraz više inteligencije, odnosno aspekt božanskoga plana kojem je cilj viši oblik dobroga koji se ne može aktualizirati bez njegova postojanja?

Eterični Krist, koji omogućuje evoluciju čovječanstva, ne daje odgovor, ali potiče pitanje. Ponekad je važnije postaviti pravo pitanje nego naći pravi odgovor.

O autoru:

Pionir na polju izlaska iz duhovne tame, Paul Levy privatno prakticira iscjeljivanje i pomaže drugima koji također postaju svjesni snovite prirode stvarnosti. Autor je knjiga The Quantum Revelation: A Radical Synthesis of Science and Spirituality (SelectBooks, svibanj 2018.), Awakened by Darkness: When Evil Becomes Your Father (Awaken in the Dream Publishing, 2015.), Dispelling Wetiko: Breaking the Curse of Evil (North Atlantic Books, 2013.) i The Madness of George W. Bush: A Reflection of Our Collective Psychosis (Authorhouse, 2006.). Osnivač je zajednice „Awakening in the Dream Community” u Portlandu, u američkoj saveznoj državi Oregon. Bavi se umjetnošću i intenzivno se bavi djelom C. G. Junga. Već više od trideset godina prakticira tibetanski budizam. Više od dvadeset godina radio je kao koordinator budističkog centra Padmasambhava u Portlandu. Posjetite Paulovu internetsku stranicu www.awakeninthedream.com. Kontaktirati ga možete na paul@awakeninthedream.com.

Pročitajte sljedeće

San i stvaranje svijeta

Morfej, sin Noći i Sna, krilato je božanstvo koje svake noći uzima čovjeka u svoj zagrljaj…