Znanstvena studija: Ayahuasca može liječiti Alzheimera i Downov sindrom

Nova znanstvena studija potvrđuje kako Ayahuasca stimulira mozak i pomaže u borbi protiv Alzheimera i Downovog sindroma, prenosi RT.

Iako smo već pisali o njezinim učincima protiv depresije, znanstvenici su ovaj puta izuzev poslovičnog DMT-a odlučili ispitati i alkaloid harmin. Studiju su vodili Vanja Dakić i Stevens Rehen, a ideja je bila utvrditi ima li ova supstanca poveznicu s neurogenezom u moždanim stanicama. No, ono što su otkrili dodatno je oduševilo autore - Ayahuasca je ugasila protein DYRK1A koji je izravno povezan i aktivan kod pacijenata oboljelih od Alzheimera i Downovog sindroma.

Čim su dopuštena istraživanja na psihoaktivnim supstancama iz mjeseca u mjesec dobivamo slične rezultate u različitim poljima. Rehen smatra da su rezultati utrli put ka budućim studijama o potencijalnoj terapeutskoj ulozi u ovakvim kognitivno-deficitarnim oboljenjima. Harmin od sada potvrđeno uzrokuje iste efekte kao antidepresivi, no bez ikakvih nuspojava. Potencijal Ayahuasce tako izlazi iz uobičajenih okvira amazonske prašume i polako dobivamo okvire i u 'mainstream' znanosti...