Wendelstein 7-X: Dizajniran beskonačni izvor čiste obnovljive fuzijske energije

Njemački institut Max Planck za fiziku plazme još je prošle godine pokrenuo fuzijski reaktor čiji bi rad nedvojbeno otvorio novu stranicu u globalnom sektoru energetike, javljaju portali.

Ovaj beskonačni izvor čiste obnovljive energije zvan Wendelstein 7-X dizajniran je dva desetljeća i cijena mu je s obzirom na mogućnosti iznosila svega milijardu eura, poput jednog popodneva u Siriji ili Iraku. Fuzija kao takva predstavlja veliki doseg znanstvenika - simulaciju stvaranja energije spajanjem atomskih jezgri unutar zvijezda.

Gorivo će u ovom slučaju biti vodik koji nema radioaktivnih nusproizvoda. Za razliku od reaktora koji koriste zavojnicu i prstenove elektromagneta, ovdje se plazma postavlja u obliku izvrnute trake s nepravilno postavljenim magnetima. Tu uzavrelu plazmu treba temperaturno održavati radi procesa. Prednosti su ne samo beskonačna i obnovljiva energija već i mogućnost manjih i jeftinijih kompleksa. Ako je ovo je najviši doseg vruće fuzije, Sveti gral će biti otkriće hladne fuzije - iako i za tako što postoje navodi o otkriću, vjerojatno nikome nije u interesu sličan izum...