Znanstvena studija: Svemir ne postoji ako ga ne promatrate

Život je na kvantnom nivou iluzija - tvrdi najnovija znanstvena teorija koja dolazi s australskog Nacionalnog Sveučilišta, prenosi britanski Express.

Znanstvenici su se posvetili eksperimentu Johna Wheelera iz 1978. godine u kojem bi se kretajućem objektu omogućio izbor djelovanja (val ili čestica). Cilj je bio pronaći egzaktni trenutak 'odluke'. Tehnologija tog vremena nije dopuštala točnu studiju, no danas tako što nije problem. Kvantna teorija davala je teoretski okvir u kojemu se rezultat može mjeriti isključivo na kraju objektove kretnje.

Fizičar Andrew Truscott s ANU-a potvrđuje da je u ovom slučaju 'mjerenje sve' i na kvantnom nivou 'stvarnost ne postoji ako je ne promatrate'. Predmet proučavanja bili su atomi helija u stanju Bose-Einstein kondenzata. U spremniku je ostao jedan jedini atom kojeg se izložilo laserskim zrakama radi proučavanja putanje i ponašanja. Dva različita mjerenja ukazala su kako atom ne odlučuje o vlastitoj prirodi sve dok nije podvrgnut drugom mjerenju.

Iz tog razloga znanstvenici smatraju da je upravo mjerenje utjecalo na put promatranog atoma. 'Atomi nisu putovali od točke A do točke B. Tek kada su na kraju studije mjereni odlučili su se za val ili česticu'. Na taj način kolokvijalno svemir niti ne postoji ako ga ne promatramo i na taj način mjerimo, te je sva naša stvarnost i život samo iluzija i simulacija...