Dokazan život nakon smrti? 'Naša duša je beskonačna kvantna informacija'

Nakon što su britanske tiskovine doslovce preplavljene 'šokantnim otkrićem znanstvenika', samo istraživanje dvaju znanstvenih timova napokon je dobilo potrebno medijsko praćenje.

'Sveti gral' koji povezuje znanost i religiju svakako je potencijalna mogućnost ljudske svijesti ka nastavku života i nakon smrti. Neki taj fenomen nazivaju dušom, drugi kolektivnom (ne)svijesti, treći reinkarnacijom - no do ovoga trenutka znanstvenici su se uvijek dvoumili oko izrade studija vezanih uz takve tvrdnje. Stuart Hameroff sa Sveučilišta Arizona smatra kako nakon smrti tijela ljudska svijest (p)ostaje informacija na kvantnom nivou.

Sir Roger Penrose je pak u britanskoj studiji uz vlastiti tim znanstvenika došao do zaključka da mikrotubule bazirane na proteinskoj osnovi kao strukturalna stavka ljudskih stanica nose kvantne informacije, a samim time i pohranu istih na subatomskom nivou. Kada osoba umre njegova kvantna informacija je otpuštena u svemir. Ako se vrati u život, onda je popratni efekt famozni 'tunel'. 'Sasvim je moguće da bi takva kvantna informacija mogla živjeti i izvan fizičkog tijela beskonačno, kao duša', smatra Penrose.

U cijelu medijsku priču uključio se i Max Planck Institut fizike u Minhenu, te dodaju kako je i čitav fizički svemir zapravo samo stvar naše percepcije pa takva beskonačnost nakon smrti ne bi trebala previše čuditi. Dr. Hans-Peter Dürr tumači da bi sadašnji svijet možda mogao biti isključivo samo materijalni i shvatljivi nivo naše trenutne svijesti. 'Ono što nas čeka možda je beskonačna i daleko šira stvarnost. Na taj način smo i na ovoj razini okruženi s tim budućim svemirom' potvrđuje i dodaje da pojedini znanstvenici u ovoj teoriji smatraju da naša duša putuje paralelnim svemirima.

Dr. Christian Hellwig s biofizičkog i kemijskog odjela MP Instituta dodaje da 'naše misli, volja, svijest i osjećaji odaju stavke koje bi se mogle nazvati spiritualnima'. Zato čovjekovu volju ne bi izravno povezao s utjecajem na fundamentalne sile ovog svemira već na karakteristike kvantnog. Zanimljivo je da su sve navedene znanstvene grupacije svoja otkrića i tumačenja odlučile objaviti istovremeno - što bi moglo otvoriti posve novu polemiku u inače prilično rigidnom darvinističkom materijalizmu.